Informacja dla rolników – szkody w gospodarstwach rolnych
W związku z nawałnicami, jakie przeszły w dniu 05.06.2025 r. nad terenem gminy Koniusza,
Urząd Gminy w Koniuszy uprzejmie informuje, że rolnicy poszkodowani w wyniku
niekorzystnych zjawisk atmosferycznych mogą składać pisemne wnioski o wystąpieniu szkód w gospodarstwie rolnym.
Termin składania wniosków:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do 10 dni roboczych od dnia
wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego.
Wymagania formalne:
W zależności od rodzaju poniesionych szkód rolnik ma obowiązek wraz z wnioskiem wypełnić odpowiednie załączniki.
Wniosek należy wypełnić czytelnie (drukowanymi literami) oraz wpisać wszystkie wymagane dane.
Brak pełnych danych będzie skutkował odrzuceniem wniosku z przyczyn formalnych.
Do wniosku należy dołączyć również inne wymagane dokumenty, np.:
- kopię wniosku złożonego do ARiMR o płatności w ramach wsparcia bezpośredniego,
- wydruk z Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ).
Grunty na terenie kilku gmin:
W przypadku gdy producent rolny posiada grunty rolne na terenie kilku gmin, o wystąpieniu szkód musi
powiadomić wszystkie, właściwe ze względu na położenie gruntów, urzędy gmin. Ponadto powinien podać dane
o produkcji i szkodach w poszczególnych gminach na zbiorczym zestawieniu, które przekazuje
do gminy właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa.
Kontakt w razie pytań:
Agnieszka Sokół
Urząd Gminy w Koniuszy – pokój nr 2
tel. (12) 386-91-00 wew. 13
e-mail: a.sokol@koniusza.pl
Do pobrania:
Wykaz gruntów z wszystkich gmin w których jest gospodarstwo rolne