• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• stan zdrowia umożliwiający zatrudnienie na określonym stanowisku,
• niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
• co najmniej roczny staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego udokumentowany świadectwami pracy bądź zaświadczeniem o zatrudnieniu,
• znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy o Samorządzie gminnym, ustawy Finanse publiczne, ustawy Rachunkowość, ustawy Podatki i opłaty lokalne,
• biegła znajomość obsługi komputera oraz pakietu oprogramowania biurowego (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny), umiejętność korzystania z Internetu,
• nieposzlakowana opinia.
.
II. Wymagania dodatkowe:
• znajomość zasad funkcjonowania samorządu oraz kompetencji jego organów,
• umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
• umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
• umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
• umiejętność pracy w zespole,
• umiejętność skutecznego komunikowania się,
• odporność na stres.
4. ZAKRES ZADAŃ NA STANOWISKU:
• realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Gminy właściwych dla stanowiska pracy,
• prowadzenie księgowości podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
• nadzór nad wywiązywaniem się podatników z wymierzonych podatków oraz wszczęcie
i przeprowadzenie procedur egzekucji nieuregulowanych należności podatkowych,
• współpraca z instytucjami zewnętrznymi tj. Urzędy Skarbowe, ZUS, KRUS, Komornik w zakresie ściągalności podatków należnych Gminie Koniusza,
• prowadzenie egzekucji w zakresie należności z tytułu podatków dla których Wójt jest właściwy dla ich ustalenia i pobierania, w tym wystawienie i wysyłka tytułów wykonawczych stosownych do zajmowanego stanowiska,
• przygotowanie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem zażaleń od postanowień i odwołań w zakresie decyzji egzekucji podatków na potrzeby Organów II Instancji,
• prowadzenie postępowań w zakresie odroczeń płatności, umorzenia odsetek od należności w zakresie podatkowym, rozłożenia należności na raty,
• prowadzenie spraw w zakresie pomocy de minimis oraz pomocy publicznej związanych z udzielaniem ulg,
• sprawozdawczość podatkowa w zakresie podatków lokalnych,
• sprawozdawczość w zakresie udzielonych ulg w spłacie umorzeń i odroczeń podatków lokalnych,
• sprawozdawczość w zakresie zaległości przedsiębiorstw działających na terenie Gminy Koniusza w stosunku do obowiązków podatnika Gminy Koniusza,
• prowadzenie uzgodnień ze stanowiskiem księgowości dochodowej w zakresie podatków lokalnych,
• prowadzenie rejestru dłużników i wierzycieli, uzgodnienia sald,
• prowadzenie kwitariuszy dla sołtysów z zakresu podatków, rozliczenie wpłat sołtysów oraz nadzór ich działań w zakresie podatków,
• wydawanie zaświadczeń z ewidencji podatkowej,
• sporządzanie zestawień i analiz na potrzeby kierownika w zakresie obowiązków służbowych,
• odbiór i wysyłka korespondencji zewnętrznej w sprawie podatków lokalnych,
• doraźne zastępstwa w zakresie funkcjonowania referatu podatków i opłat,
• pomoc doraźna w przyjmowaniu wniosków o wypłaty akcyzy zawartej w cenie paliw,
• udział w składach Komisji Inwentaryzacyjnej powoływanej przez kierownika jednostki,
• wykonywanie czynności w zakresie wysyłki nakazów podatkowych poprzez kopertowanie, adresowania,
• informowanie przełożonych o istotnych kwestiach dotyczących zajmowanego stanowiska,
• pozostałe sprawy niewymienione wyżej, a związane z prawidłowym funkcjonowaniem zajmowanego stanowiska bądź funkcjonowanie referatu jednostki,
• prowadzenie spraw podatkowych osób prawnych,
• wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta, Zastępcę Wójta, Sekretarza i Skarbnika nieujęte w niniejszym zakresie.
.
5. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU
• stanowisko pracy zlokalizowane w budynku Urzędu Gminy w Koniuszy,
• praca siedząco-chodząca z przewagą wysiłku umysłowego,
• praca przy komputerze wyposażonym w monitor ekranowy, wymagająca sprawności obu rąk,
• praca wymagająca dużej koncentracji z narażeniem na obciążenie psychiczne,
• praca wymagająca dobrej ostrości wzroku, dobrego słuchu i wysiłku głosowego.
.
6. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W Urzędzie Gminy Koniusza w miesiącu maju 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił 0 %.
7. WYMAGANE DOKUMENTY:
• Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
• Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
• Kwestionariusz osobowy,
• Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywaniu pracy na wskazanym stanowisku,
• Oświadczenie o niekaralności oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
• Oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
• Kserokopie świadectw pracy,
• Kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
• Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r. poz. 1781)”.
Oświadczenia winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Kserokopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem i opatruje je własnoręcznym podpisem i datą.
Karty oferty powinny zostać ponumerowane a na ostatniej powinien znajdować się zapis „Niniejsza oferta zawiera …. kolejno ponumerowanych kart”.
8. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie, osobiście na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Koniusza (pokój nr 7) lub pocztą elektroniczną na adres: gmina@koniusza.pl (w przypadku posiadania uprawnień do podpisu elektronicznego) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Koniusza 32-104 Koniusza nr 55 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Referent ds. podatków i opłat” w terminie do dnia 18.06.202 r. do godz. 15:00. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane Informacje o wynikach naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Koniusza, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Koniuszy oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Koniuszy-Koniusza nr 55.
.
.
.
9. INNE INFORMACJE:
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. nr z 2024r, poz. 1135 )
Oferty pod względem formalnym zostaną rozpatrzone w ciągu 3 dni od upływu terminu na złożenie ofert. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o miejscu i terminie testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej z maksymalnie 2 dniowym wyprzedzeniem. Do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną dopuszczone trzy pierwsze osoby, które uzyskały najlepsze wyniki w teście. Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się po dokonaniu oceny testu kwalifikacyjnego. Informacje o wynikach naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Koniusza, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Koniuszy oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Koniuszy-Koniusza nr 55.
Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Gminy w Koniuszy. Osobą upoważnioną do kontaktu jest Pani Agnieszka Chmiela tel. 12 386 91 00 wew.16.
Wójt Gminy Koniusza
Hubert Wawrzeń