Wójt Gminy Koniusza
ogłasza konkurs na stanowisko
Referent ds. podatków i opłat
w referacie finansowym Urzędu Gminy w Koniuszy
32-104 Koniusza, Koniusza 55

 

1.   NAZWA I ADRES JEDNOSTKI

Urząd Gminy w Koniuszy

Koniusza 55,

32-104 Koniusza

tel: 12 386 91 00, e-mail: gmina@koniusza.pl

 

 2.   OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO I WYMIAR ZATRUDNIENIA

Referent ds. podatków i opłat  – 1 etat

 

3.   OKREŚLENIE WYMAGAŃ ZWIĄZANYCH ZE STANOWISKIEM

I. Wymagania niezbędne (formalne):

 obywatelstwo polskie,
 pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
 stan zdrowia umożliwiający zatrudnienie na określonym stanowisku,
 niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
 wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
 co najmniej roczny staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego udokumentowany świadectwami pracy bądź zaświadczeniem o zatrudnieniu,
 znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy o Samorządzie gminnym, ustawy Finanse publiczne, ustawy Rachunkowość,  ustawy Podatki  i opłaty lokalne,
 biegła znajomość obsługi komputera oraz pakietu oprogramowania biurowego (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny), umiejętność korzystania z Internetu,
 nieposzlakowana opinia.

.

II.                 Wymagania dodatkowe:

 znajomość zasad funkcjonowania  samorządu  oraz kompetencji jego organów,
 umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
 umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
 umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
 umiejętność pracy w zespole,
 umiejętność skutecznego komunikowania się,
 sumienność,
 obowiązkowość,
 kreatywność,
 dobra postawa etyczna,
 odporność na stres.

 

 

4. ZAKRES ZADAŃ NA STANOWISKU:

 

 realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Gminy właściwych dla stanowiska pracy,
 prowadzenie księgowości podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
 nadzór nad wywiązywaniem się podatników z wymierzonych podatków oraz wszczęcie

i przeprowadzenie procedur egzekucji nieuregulowanych należności podatkowych,

 współpraca z instytucjami zewnętrznymi tj. Urzędy Skarbowe, ZUS, KRUS, Komornik      w zakresie ściągalności podatków należnych Gminie Koniusza,
 prowadzenie egzekucji w zakresie należności z tytułu podatków dla których Wójt jest właściwy dla ich ustalenia i pobierania, w tym wystawienie i wysyłka tytułów wykonawczych stosownych do zajmowanego stanowiska,
 przygotowanie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem zażaleń od postanowień  i odwołań w zakresie decyzji egzekucji podatków na potrzeby Organów II Instancji,
 prowadzenie postępowań w zakresie odroczeń płatności, umorzenia odsetek od należności w zakresie podatkowym, rozłożenia należności na raty,
 prowadzenie spraw w zakresie pomocy de minimis oraz pomocy publicznej związanych z udzielaniem ulg,
 sprawozdawczość podatkowa w zakresie podatków lokalnych,
 sprawozdawczość w zakresie udzielonych ulg w spłacie umorzeń i odroczeń podatków lokalnych,
 sprawozdawczość w zakresie zaległości przedsiębiorstw działających na terenie Gminy Koniusza w stosunku do obowiązków podatnika Gminy Koniusza,
 prowadzenie uzgodnień ze stanowiskiem księgowości dochodowej w zakresie podatków lokalnych,
 prowadzenie rejestru dłużników i wierzycieli, uzgodnienia sald,
 prowadzenie kwitariuszy dla sołtysów z zakresu podatków, rozliczenie wpłat sołtysów oraz nadzór ich działań w zakresie podatków,
 wydawanie zaświadczeń z ewidencji podatkowej,
 sporządzanie zestawień i analiz na potrzeby kierownika w zakresie obowiązków służbowych,
 odbiór i wysyłka korespondencji zewnętrznej w sprawie podatków lokalnych,
 doraźne zastępstwa w zakresie funkcjonowania referatu podatków i opłat,
 pomoc doraźna w przyjmowaniu wniosków o wypłaty akcyzy zawartej w cenie paliw,
 udział w składach Komisji Inwentaryzacyjnej powoływanej przez kierownika jednostki,
 wykonywanie czynności w zakresie wysyłki nakazów podatkowych poprzez kopertowanie, adresowania,
 informowanie przełożonych o istotnych kwestiach dotyczących zajmowanego stanowiska,
 pozostałe sprawy niewymienione wyżej, a związane z prawidłowym funkcjonowaniem zajmowanego stanowiska bądź funkcjonowanie referatu jednostki,
 prowadzenie spraw podatkowych osób prawnych, 
 wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta, Zastępcę Wójta, Sekretarza i Skarbnika nieujęte w niniejszym zakresie.

.

5. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU

 

 stanowisko pracy zlokalizowane w budynku Urzędu Gminy w Koniuszy,
 praca siedząco-chodząca z przewagą wysiłku umysłowego,
 praca przy komputerze wyposażonym w monitor ekranowy, wymagająca sprawności obu rąk,
 praca wymagająca dużej koncentracji z narażeniem na obciążenie psychiczne,
 praca wymagająca dobrej ostrości wzroku, dobrego słuchu i wysiłku głosowego.

.

6. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

W Urzędzie Gminy Koniusza w miesiącu maju 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił 0 %.

 

7. WYMAGANE DOKUMENTY:

 

 Życiorys (CV) z uwzględnieniem  dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
 List motywacyjny,
 Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie    o stanie odbytych studiów),
 Kwestionariusz osobowy,
 Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywaniu pracy na wskazanym stanowisku,
  Oświadczenie o niekaralności oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  Oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
  Kserokopie świadectw pracy,
  Kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych   i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r. poz. 1781)”.

Oświadczenia winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Kserokopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem i opatruje je własnoręcznym podpisem i datą.

 Karty oferty powinny zostać ponumerowane a na ostatniej powinien znajdować się zapis „Niniejsza oferta zawiera …. kolejno ponumerowanych kart”.

8. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie, osobiście na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Koniusza (pokój nr 7) lub pocztą elektroniczną na adres: gmina@koniusza.pl (w przypadku posiadania  uprawnień do podpisu elektronicznego) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Koniusza 32-104 Koniusza nr 55 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Referent ds. podatków i opłat” w terminie do dnia 18.06.202 r. do godz. 15:00. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane Informacje o wynikach naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Koniusza, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Koniuszy oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Koniuszy-Koniusza nr 55.

.

 

.

.

9. INNE INFORMACJE:

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys (CV)  z uwzględnieniem  dokładnego przebiegu kariery zawodowej  powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do  realizacji  procesu rekrutacji zgodnie z  ustawą z dnia 10 maja2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1781) oraz  ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach  samorządowych (Dz. U. nr z 2024r, poz. 1135 )

 

Oferty pod względem formalnym zostaną rozpatrzone w ciągu 3 dni od upływu terminu na złożenie ofert. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o miejscu i terminie testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej z maksymalnie 2 dniowym wyprzedzeniem. Do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną dopuszczone trzy pierwsze osoby, które uzyskały najlepsze wyniki w teście. Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się po dokonaniu oceny testu kwalifikacyjnego. Informacje o wynikach naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Koniusza, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Koniuszy oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Koniuszy-Koniusza nr 55.

 

Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Gminy w Koniuszy. Osobą upoważnioną do kontaktu jest  Pani Agnieszka Chmiela tel. 12 386 91 00 wew.16.

 

Wójt Gminy Koniusza

Hubert Wawrzeń

.