Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji podatkowej
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Koniuszy
I piętro pokój nr 15 tel. 12 386 91 00 w. 21
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późniejszymi zmianami) – art. 306a – 306 h.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia Z 4
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.) pobiera się opłatę w wysokości:
17 zł – za wydanie zaświadczenia (z wyjątkiem zaświadczenia o niezaleganiu),
21 zł – za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
Opłatę skarbową należy wpłacić na rachunek bankowy 93859700010040040004880002 a dowód wpłaty załączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia.
Zgodnie z art. 2 ustawy o opłacie skarbowej nie podlega opłacie wydanie zaświadczenia w sprawach np.:
– alimentacyjnych, opieki
– ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, rent strukturalnych,
– świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej,
– zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę
– nauki, szkolnictwa
Natomiast zgodnie z art. 7 zwalnia się od opłaty skarbowej osoby, które składając wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej w powodu ubóstwa.
Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni od daty złożenia wniosku.